Trallalero Zeneise – Trallalero genovese

O trallalero zeneise o l’è o son de Zena. Se voéi saveine un pitìn de ciù, sciacchæ chì.

Il trallalero genovese è il suono di Genova. Se volete saperne un po’ di più, cliccate qui.

E vôxe do trallalero – Le voci del trallalero

O trallalero o se canta a çincoe vôxe:

Il trallalero si canta a cinque voci

O primmo
O contraeto
O controbasso
A voxe chitàra
I bassi
  • O primmo o canta in ta vôxe do tenô, inti trallaleri o l’incomença da solo e dapeu tûtta a squaddra a ghe va appreuvo. – Il “primo” canta nella tessitura del tenore, nei trallaleri comincia da solo e dopo poche note lo segue tutta la squadra.
  • O contræto o canta in falsetto inta vôxe do mëzo sopran. In ti trallaleri o fa uña specie de controcanto ao primmo sciben o no sëge uña voxe ch’a s’accobbia ao primmo perché a l’è ciù libera e fantaxiôsa de quelle che se sente inte âtre forme de canto con ciù vôxe. Il contræto canta nella tessitura del mezzosoprano. Nei trallaleri fa una specie di controcanto al primmo sebbene non sia una voce che si accoppia al primmo perché è più libera e fantasiosa.
  • O controbasso o canta inta vôxe do baritono e inti trallaleri o fa o ritmo insemme â chitära. Il controbasso canta nella tessitura del baritono e de olmritmo insieme alla chitarra.
  • A chitara a l’è uña voxe ch’a se sente solo into trallalero zeneise. O canterin ch’o fa a chitära o se mette o reverso da man davanti â bocca e o canta de scìlabe comme tu tu tu du du. L’è ciù façile sentî a registraçion che contâ con e pòule. La chitara è una voce che si sente solo nel trallalero genovese. Il canterino che fa la chitarra mette il dorso della mano davanti alla bocca e canta dei melismi tipo di du du tu tu tu. È più semplice ascoltare le registrazioni che raccontare con le parole…
  • I bassi én o gruppo ciù numeroso da squaddra. I cantan e nòtte ciù profonde, quelle che tegnan in pë tûtta l’armonia. I bassi sono il gruppo più numeroso nella squadra. Cantano le note più profonde, quelle che tengono in piedi tutta l’armonia

O ritmo / Il ritmo

Controbasso e Chitàra

Alessandro Campora (controbasso) e Fabrizio Parodi (chitära)

A melodia / La melodia

Primmo e contraeto

Roberto Ivaldi (primmo) e Paolo Besagno (contræto)

Tutti insemme / Tutti insieme

Tutta a squaddra

Disposiçion di canterin into çercio / Disposizione dei canterini nel cerchio

O çercio do canto

Quarcösa da sentî – Qualcosa da sentire

I trallaleri chi sotta son stæti registræ into meise de settembre di 2022, a Sant’Orzeise in te l’ötöio de San Gian Battista

I trallaleri che seguono sono stati registrati nel mese di settembre 2022 presso l’Oratorio San Giovanni Battista a Sant’Olcese, sede della squadra “I Giovani Canterini di Sant’Olcese”

Sento d’un certo canto
Angiolina

Bella se ti savesci